Skip to content

Brownie

Een eiwitrijke snack, met chocolade!

Chocolade, er zijn maar weinig mensen die het niet lekker vinden. Voor dit recept heb ik cacaopoeder gebruikt, maar ook eiwitpoeder met chocoladesmaak. Je kan altijd een andere smaak gebruiken.

Chocolade heeft een gunstige uitwerking op de bloeddruk en bloedvaten door de antioxidanten die het bevat. Teveel eten is natuurlijk nooit goed. Maar af en toe jezelf iets lekkers gunnen mag.

Hoe heb ik dit gemaakt?

Ingrediënten: 

  • 3 eieren
  • 1 blik zwarte bonen
  • 1 eetlepel Cacaopoeder
  • 30gr eiwitpoeder chocolade
  • Bakpoeder
  • 50gr honing
  • Gemengde noten als garnering.

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Doe de zwarte bonen in een vergiet, spoel ze goed af en dep ze droog met keukenpapier. 
Blend de zwarte bonen met de keukenmachine of staafmixer tot een glad geheel. 

Doe de honing, eieren, eiwitpoeder, bakpoeder en cacaopoeder erbij en mix dit helemaal tot een glad geheel.

Vet een ovenschaal in met olie, of gebruik bakpapier.

Garneer met de noten en plaats 30 minuten in de oven.

Laat volledig afkoelen.

Eet smakelijk!

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp

DE LAATSTE POSTS

Pompoenbrood

Een lekker vezelrijk ontbijt of tussendoortje. Dit pompoenbrood bevat noten,

Bananen pancakes

Bananen pancakes. Pannenkoeken worden vaak gezien als cheat meal. Maar

Pasta tonijn

Weinig tijd maar toch zin in een eiwitrijke maaltijd? Dan

Ontvang de laatste updates

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Bruikbare tips waar jij iets mee kan. 

Gerelateerde posts

Bananensnack

Bananensnack. Afgelopen week hadden we een paar hele warme dagen. Dan is een koude versnapering altijd erg lekker. Nu is ijs vaak niet zo heel

Mug cake

Mug cake, chocoladevariant. Druk in de ochtend, maar je wilt wel een lekker ontbijt die snel klaar is?  Deze mug cake biedt uitkomst! Ingrediënten: 20gr

Vega flatbread pizza

Vega flatbread pizza. Het eten van minder vlees is beter voor je gezondheid en het milieu. Door minder vlees te eten en dit vaker te

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?