Skip to content

De voordelen van krachttraining

De voordelen van krachttraining

Krachttraining

De voordelen van krachttraining ervaar je bij KR8 Personal Training. Niet voor niets staat KR8 voor kracht. Wij geloven dat krachttraining voor iedereen belangrijk is, ongeacht je leeftijd. 

In deze blogpost wil ik jou er alvast van overtuigen waarom zelfs jij aan krachttraining moet doen. Hieronder staat een lijst van bewezen voordelen van krachttraining en beweging in het algemeen. Nu zeg ik niet dat krachttraining dé manier is voor jou. Uiteindelijk kan iedereen op zijn of haar niveau aan krachttraining doen. Het is aan jou om de vorm te vinden die bij jou als persoon past. Voor de één is dit een training in de sportschool, voor de ander een bootcamp en voor iemand anders misschien weer geheel iets anders. 

 

Hieronder volgt een overzicht van de belangrijkste voordelen:

  • beschermt spiermassa tijdens een periode van gewichtsverlies
  • verhoogt de hoeveelheid spiermassa en heeft daarmee een positieve invloed op het metabolisme
  • verbetert de sportprestaties
  • verlaagt lage rugklachten (mits goed toegepast)
  • verlicht pijn bij artrose (spieren vangen meer op)
  • vergroot de onafhankelijkheid bij ouderdom
  • verbeterde glucose- en insulinehuishouding (belangrijk bij diabetes type 2)
  • lagere bloeddruk in rust
  • goed voor je hart- en vaatstelsel
  • grotere botdichtheid
  • remmend en/of positief effect bij depressie
  • vergroot het zelfvertrouwen
  • verbetert het cognitief functioneren
  • verkleint de afname van of stopt afbraak van spiermassa bij oudere

Bron: fit.nl

Hopelijk heb jij na het lezen van de voordelen van krachttraining zoiets van: ik ga ervoor! Dat is ons doel. Wij hopen dat jij zelf de voordelen ondervindt. Heb je moeite om te starten, neem dan eens contact op met ons. Wij helpen je graag en hebben een proefperiode zodat jij kunt kijken of personal training bij jouw past. 

 

Een paar tips

Als je zelf niet bekend met een sportschool, geen zorgen. Veel mensen ervaren een hoge drempel om voor het eerst een sportschool binnen te stappen. Probeer hier niet in mee te gaan. Er is niemand, maar dan ook écht niemand, die jou gek aankijkt als je binnenstapt. Ga daarom deze week eens bij een sportschool of personal trainer bij jouw in de buurt langs. Zij kunnen je adviseren wat goed bij je past en samen kunnen jullie beginnen. Vindt je het alsnog spannend, neem dan een partner of vriend mee. 
Ben je eenmaal begonnen? Geef jezelf wat tijd om er aan te wennen. Leg de lat niet te hoog en begin klein met 1 á 2 keer trainen in de week. Zo zorg je ervoor dat je het een lange tijd volhoudt.

 

Ga het avontuur aan en werk aan een krachtig lichaam en geest. Je kan het!

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp

DE LAATSTE POSTS

Chocolade koekjes

Deze koekjes zijn gemaakt zonder bloem, maar met kikkererwten, pindakaas,

Quiche

Spinazie zoete aardappel quiche. Vegetarisch, makkelijk en voedzaam! Deze quiche

Surf en Turf

Bij Grand’ Italia heb je nu ‘Saladepasta’… Bij KR8 waren

Ontvang de laatste updates

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Bruikbare tips waar jij iets mee kan. 

Gerelateerde posts

Spinazietaart.

Taart! Maar dan wel hartig, met veel groente en kip Spinazietaart is bij mij thuis al jaren een favoriet. Van de versie met veel kaas

Protibowl

Een echte post workout maaltijd! Na een pittige training is het belangrijk om je eiwitten aan te vullen. Eiwitten zijn belangrijk voor het herstel van

Krachttraining om af te vallen

“Krachttraining is voor mannen die heel gespierd willen worden en eruit willen zien als een bodybuilder.” Veel mensen die af willen vallen denken dat ze

Pasta garnaal

Het lekkerste aan dit recept is de saus. De saus maak je namelijk helemaal zelf. Met maar een aantal ingrediënten. Snel, lekker en gezond. Voor

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?