fbpx Skip to content

De voordelen van krachttraining

De voordelen van krachttraining

Krachttraining

De voordelen van krachttraining ervaar je bij KR8 Personal Training. Niet voor niets staat KR8 voor kracht. Wij geloven dat krachttraining voor iedereen belangrijk is, ongeacht je leeftijd. 

In deze blogpost wil ik jou er alvast van overtuigen waarom zelfs jij aan krachttraining moet doen. Hieronder staat een lijst van bewezen voordelen van krachttraining en beweging in het algemeen. Nu zeg ik niet dat krachttraining dé manier is voor jou. Uiteindelijk kan iedereen op zijn of haar niveau aan krachttraining doen. Het is aan jou om de vorm te vinden die bij jou als persoon past. Voor de één is dit een training in de sportschool, voor de ander een bootcamp en voor iemand anders misschien weer geheel iets anders. 

 

Hieronder volgt een overzicht van de belangrijkste voordelen:

  • beschermt spiermassa tijdens een periode van gewichtsverlies
  • verhoogt de hoeveelheid spiermassa en heeft daarmee een positieve invloed op het metabolisme
  • verbetert de sportprestaties
  • verlaagt lage rugklachten (mits goed toegepast)
  • verlicht pijn bij artrose (spieren vangen meer op)
  • vergroot de onafhankelijkheid bij ouderdom
  • verbeterde glucose- en insulinehuishouding (belangrijk bij diabetes type 2)
  • lagere bloeddruk in rust
  • goed voor je hart- en vaatstelsel
  • grotere botdichtheid
  • remmend en/of positief effect bij depressie
  • vergroot het zelfvertrouwen
  • verbetert het cognitief functioneren
  • verkleint de afname van of stopt afbraak van spiermassa bij oudere

Bron: fit.nl

Hopelijk heb jij na het lezen van de voordelen van krachttraining zoiets van: ik ga ervoor! Dat is ons doel. Wij hopen dat jij zelf de voordelen ondervindt. Heb je moeite om te starten, neem dan eens contact op met ons. Wij helpen je graag en hebben een proefperiode zodat jij kunt kijken of personal training bij jouw past. 

 

Een paar tips

Als je zelf niet bekend met een sportschool, geen zorgen. Veel mensen ervaren een hoge drempel om voor het eerst een sportschool binnen te stappen. Probeer hier niet in mee te gaan. Er is niemand, maar dan ook écht niemand, die jou gek aankijkt als je binnenstapt. Ga daarom deze week eens bij een sportschool of personal trainer bij jouw in de buurt langs. Zij kunnen je adviseren wat goed bij je past en samen kunnen jullie beginnen. Vindt je het alsnog spannend, neem dan een partner of vriend mee. 
Ben je eenmaal begonnen? Geef jezelf wat tijd om er aan te wennen. Leg de lat niet te hoog en begin klein met 1 á 2 keer trainen in de week. Zo zorg je ervoor dat je het een lange tijd volhoudt.

 

Ga het avontuur aan en werk aan een krachtig lichaam en geest. Je kan het!

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?

Share:

DE LAATSTE POSTS

Gerelateerde posts

Frisse garnalenpasta

Frisse garnalenpasta Een makkelijk recept, snel en nog lekker ook! Nederland komt langzaam weer op gang, dus we worden weer drukker.  Dit recept is snel

Spelt citroencake

Spelt-Citroencake Een cake, zonder boter, met eiwitpoeder en verse nootjes! Cake is vaak heel vet en vol met suiker. Deze wat gezondere variant bevat geen

Pompoenbrood

Een lekker vezelrijk ontbijt of tussendoortje. Dit pompoenbrood bevat noten, zaden en is vegan! Lijnzaad en chiazaad valt onder de categorie superfoods. Superfoods zouden door

Buiten billen trainen met hip thrust

Thuis billen trainen

Hoe train je de bilspier thuis? Wij als personal trainers krijgen veel vragen over de juiste manier van trainen, rust en voeding. Zeker nu de

Wacht niet langer met uitstellen. Wij zijn altijd in voor een bak koffie om te kijken of wij kunnen helpen.