Skip to content

Formule 1 snackplank

Het formule 1 seizoen is van start gegaan in Bahrein. Dit betekent voor veel sportliefhebbers een lekker weekend racen kijken onder het genot van een hapje en een drankje. Nu was ik deze week ook met een klant in gesprek over het aantal calorieën op een kaasplank/snackplank. Dit loopt al snel aardig op en zeker in het weekend kan dit voor calorie-overschot zorgen. Tijd voor een gezond alternatief.

 

De verdeling

Vaak wordt er bij een snackplank weinig rekening gehouden met de macro’s. Hiermee bedoel ik de verhoudingen tussen koolhydraten, vetten en eiwitten. Een ‘perfecte’ snackplank bevat een combinatie van voedingsstoffen. Belangrijk dat er niet alleen producten op liggen met veel calorieën.

 

Essentiele producten

Groente
Dit bevat weinig calorieën en hier kun je veel van eten. Denk aan tomaat, komkommer, sla of paprika.

Zoete producten
De zoete trek bevat vaak iets met koolhydraten en dan vooral suikers. Een perfect voorbeeld is fruit. Je denkt hierbij aan druiven, dadels, vijgen en appels. Je kunt hiervoor ook een chutney of appelstroop gebruiken i.c.m. kaas.

Vette producten
Op elke plank kun je iets vinden met kaas. Dit bevat vetten en eiwitten. Nadeel is dat het vaak veel calorieën bevat.

De gezonde snackplank

  • Volkoren soepstengels. Bevat extra vezels en eiwitten.
  • Komkommer en paprika.
  • Aardbeien met mozzarella.
  • Komkommer en paprika gerold in paardenrookvlees.
  • Ongezouten noten
  • Kerrie-saus met 75gr. halfvolle yoghurt, 3 el kerrie, 1 el yofresh, 1 tl honing, 1 tl sambal en 1 tl mosterd.

 

Calorieën (hele plank)

Totaal: 672kcal
Koolhydraten: 132gr
Eiwitten: 95 gr
Vetten: 71gr

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp

DE LAATSTE POSTS

Easy lunch

Easy lunch. Lunchen hoeft niet saai te zijn! Net als

taartontbijt

Taartontbijt. Onze sporter Jacyntha kwam met het ultieme kwarktaart ontbijt!

Ontvang de laatste updates

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Bruikbare tips waar jij iets mee kan. 

Gerelateerde posts

Krachttraining om af te vallen

“Krachttraining is voor mannen die heel gespierd willen worden en eruit willen zien als een bodybuilder.” Veel mensen die af willen vallen denken dat ze

Flatbread pizza eiwitrijk

Flatbread pizza eiwitrijk. We willen allemaal af en toe wel eens een lekkere pizza eten. Maar in pizza zitten vaak nou eenmaal veel koolhydraten, slechte

Rabarbertaart

Rabarbertaart met dadelspeltbodem   Het is weer rabarbertijd! Rabarber is een wat zuurdere groente die naar mate het seizoen vordert, alleen maar zuurder wordt. Voor

Froyo proteïne reep

Froyo proteïne reep     Froyo, oftewel frozen yoghurt. Een simpel tussendoortje, perfect voor de warme dagen! Alleen heb je er wel even geduld voor

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?