Skip to content

Linzenschotel

Deze maand willen we zo min mogelijk vlees eten.
Vleesvervangers zijn een optie. maar vleesvervangers zijn niet altijd nodig om aan je eiwitten te komen.
Vorige week heb ik het al gehad over linzen. Linzen zijn rijk aan vezels en eiwitten.

In dit recept gebruik ik linzen, maar ook cashewnoten.
Cashewnoten bevatten voornamelijk onverzadigde vetten. Ook zijn cashewnoten rijk aan mineralen en vitamine B.

Ingrediënten:

  • 3 blikjes linzen, je kan ze ook in zakjes kopen en dan laten weken in lauw water.
  • 3 puntpaprika’s.
  • 1 bakje kastanje champignons.
  • 2 rode uien.
  • ongezouten cashewnoten.
  • een halve Chinese kool.
  • olijven.
  • peper, zout en knoflook naar smaak.

 

Bereiding:

Snijd de uien in halve ringen. Bak deze op gemiddeld vuur of stand 6 van je inductiekookplaat met een scheutje olie, goudbruin.
Snijd ondertussen de champignons in dunne plakjes en de paprika ook in kleine stukjes. Voeg de champignons toe aan de uien en bak dit circa 5 min.

Vervolgens voeg je de paprika toe.

Je kan de cashewnoten meebakken. Deze cashewnoten kan je ook later samen met de olijven als garnering op het gerecht doen.

Spoel de linzen af. Voeg de linzen toe bij de rest van de groente en (roer)bak dit ongeveer 5 minuten mee.
Als laatst voeg je de Chinese kool toe.

 

Roerbak dit nog 5 a 8 minuten. Garneren met olijven en cashewnoten.

 

Eet smakelijk.

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp

DE LAATSTE POSTS

Easy lunch

Easy lunch. Lunchen hoeft niet saai te zijn! Net als

taartontbijt

Taartontbijt. Onze sporter Jacyntha kwam met het ultieme kwarktaart ontbijt!

Ontvang de laatste updates

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Bruikbare tips waar jij iets mee kan. 

Gerelateerde posts

Appel kaneel cake

Appel kaneel cake Herfst vraagt om kaneel! Dit keer een tussendoortje met extra eiwitten! Ingrediënten: – 2 eieren. – 200gr ongezouten roomboter. – 200gr speltmeel.

Pasta garnaal

Het lekkerste aan dit recept is de saus. De saus maak je namelijk helemaal zelf. Met maar een aantal ingrediënten. Snel, lekker en gezond. Voor

Buiten billen trainen met hip thrust

Thuis billen trainen

Hoe train je de bilspier thuis? Wij als personal trainers krijgen veel vragen over de juiste manier van trainen, rust en voeding. Zeker nu de

Bananensnack

Bananensnack. Afgelopen week hadden we een paar hele warme dagen. Dan is een koude versnapering altijd erg lekker. Nu is ijs vaak niet zo heel

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?