fbpx

Deze maand willen we zo min mogelijk vlees eten.
Vleesvervangers zijn een optie. maar vleesvervangers zijn niet altijd nodig om aan je eiwitten te komen.
Vorige week heb ik het al gehad over linzen. Linzen zijn rijk aan vezels en eiwitten.

In dit recept gebruik ik linzen, maar ook cashewnoten.
Cashewnoten bevatten voornamelijk onverzadigde vetten. Ook zijn cashewnoten rijk aan mineralen en vitamine B.

Ingrediënten:

  • 3 blikjes linzen, je kan ze ook in zakjes kopen en dan laten weken in lauw water.
  • 3 puntpaprika’s.
  • 1 bakje kastanje champignons.
  • 2 rode uien.
  • ongezouten cashewnoten.
  • een halve Chinese kool.
  • olijven.
  • peper, zout en knoflook naar smaak.

 

Bereiding:

Snijd de uien in halve ringen. Bak deze op gemiddeld vuur of stand 6 van je inductiekookplaat met een scheutje olie, goudbruin.
Snijd ondertussen de champignons in dunne plakjes en de paprika ook in kleine stukjes. Voeg de champignons toe aan de uien en bak dit circa 5 min.

Vervolgens voeg je de paprika toe.

Je kan de cashewnoten meebakken. Deze cashewnoten kan je ook later samen met de olijven als garnering op het gerecht doen.

Spoel de linzen af. Voeg de linzen toe bij de rest van de groente en (roer)bak dit ongeveer 5 minuten mee.
Als laatst voeg je de Chinese kool toe.

 

Roerbak dit nog 5 a 8 minuten. Garneren met olijven en cashewnoten.

 

Eet smakelijk.

Laat een reactie achter

Open chat
Hallo,

Leuk dat je onze website bezoekt. Kunnen wij je ergens bij helpen?