Skip to content

Personal Training als je geen conditie hebt?

Veel mensen denken dat Personal Training zo zwaar is. Je kunt het alleen maar doen als je al conditie hebt. Nee! Je kunt Personal Training juíst doen als je nog geen conditie hebt opgebouwd. Wil je weten waarom? Lees dan snel verder!

Conditie opbouwen

Met Personal Training kun je juist je conditie opbouwen. Je gaat dit doen samen met je Personal Trainer door middel van krachttraining en hoge intensiteit cardiotraining. Door krachttraining toe te voegen krijg je sneller resultaat. Zeker de combinatie met cardiotraining maakt dat je snel effect zal merken op je conditie. Een Personal Trainer weet precies wat je kunt en wat je grenzen zijn. Samen met je trainer maak je een schema dat op jou én jouw conditie is afgestemd. Ook als je geen conditie hebt!

Resultaatgericht trainen

Voor je met personal training begint krijg je eerst een intakegesprek. Hierin kun je aangeven wat je wensen en doelen zijn. Als je nog niet eerder getraind hebt en nog geen conditie hebt opgebouwd kun je dat hierin ook goed aangeven. Aan de hand daarvan zal er een gericht schema worden gemaakt waar je samen met je Personal Trainer mee aan de slag gaat. Je traint vaak je hele lichaam. Ook ga je in het intakegesprek je realistische doelstellingen bespreken. Een training blijft leuk wanneer de doelstellingen ook te behalen zijn. Bovendien is de weg er naartoe minstens zo belangrijk! Tussendoor zal er ook geëvalueerd worden en gekeken worden hoe je nog meer uit je trainingen kunt halen.

Krachttraining en conditie

Krachttraining is een onderdeel van Personal Training. Misschien zal het je verbazen, maar met krachttraining krijg je een betere conditie! Dat komt omdat je met krachttraining een hogere hartslag krijgt. Er stroomt meer bloed door je aderen. Wanneer je klaar bent met een set daalt de hartslag en vraag naar bloed weer, maar de aanvoer van bloed naar je hart blijft hetzelfde. Hierdoor moet je hart krachtiger gaan pompen waardoor je hart sterker wordt. Uiteindelijk zal je rusthartslag dalen en wordt je conditie dus beter. Je zult je dus ook steeds energieker voelen!

Leuke trainingen

De Personal Trainingen zijn vaak leuk en gevarieerd. Dat maakt dat je meer gemotiveerd bent om naar de sportschool te gaan. Hoe vaker je gaat trainen, hoe sneller je natuurlijk conditie opbouwt. Ook als je bijvoorbeeld een ‘stok achter de deur’ nodig hebt is Personal Training heel geschikt. Het zorgt er tenslotte voor dat je regelmatig kunt trainen.

Personal Training kun je dus juist doen als je geen conditie hebt. Met een trainer werk je aan je conditie en train je resultaatgericht. Doordat personal trainingen vaak leuke trainingen zijn met veel afwisseling heb je meer motivatie, dus zul je sneller conditie opbouwen!

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp

DE LAATSTE POSTS

Easy lunch

Easy lunch. Lunchen hoeft niet saai te zijn! Net als

taartontbijt

Taartontbijt. Onze sporter Jacyntha kwam met het ultieme kwarktaart ontbijt!

Ontvang de laatste updates

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Bruikbare tips waar jij iets mee kan. 

Gerelateerde posts

Pasta garnaal

Het lekkerste aan dit recept is de saus. De saus maak je namelijk helemaal zelf. Met maar een aantal ingrediënten. Snel, lekker en gezond. Voor

Kippeling salade

Kippeling, krokante pikante kipstukjes, die je in de oven even knapperig afbakt. Kippeling is verkrijgbaar bij de poelier, of natuurlijk zelf te maken. Je maakt

Maaltijdsalade 2021

Het is 2021. Op oudjaarsdag kreeg ik het bericht van de GGD dat ik corona had. Nou, dat viel wel even zwaar. Desalniettemin heb ik

Runderstoof met pompoen en spruiten

Runderstoof met pompoen en spruiten. Ondanks dat het vandaag de warmste novemberdag ooit is, is een stoofpotje in de herfst altijd een goed idee. Spruiten

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?