fbpx Skip to content

Personal Training als je geen conditie hebt?

Veel mensen denken dat Personal Training zo zwaar is. Je kunt het alleen maar doen als je al conditie hebt. Nee! Je kunt Personal Training juíst doen als je nog geen conditie hebt opgebouwd. Wil je weten waarom? Lees dan snel verder!

Conditie opbouwen

Met Personal Training kun je juist je conditie opbouwen. Je gaat dit doen samen met je Personal Trainer door middel van krachttraining en hoge intensiteit cardiotraining. Door krachttraining toe te voegen krijg je sneller resultaat. Zeker de combinatie met cardiotraining maakt dat je snel effect zal merken op je conditie. Een Personal Trainer weet precies wat je kunt en wat je grenzen zijn. Samen met je trainer maak je een schema dat op jou én jouw conditie is afgestemd. Ook als je geen conditie hebt!

Resultaatgericht trainen

Voor je met personal training begint krijg je eerst een intakegesprek. Hierin kun je aangeven wat je wensen en doelen zijn. Als je nog niet eerder getraind hebt en nog geen conditie hebt opgebouwd kun je dat hierin ook goed aangeven. Aan de hand daarvan zal er een gericht schema worden gemaakt waar je samen met je Personal Trainer mee aan de slag gaat. Je traint vaak je hele lichaam. Ook ga je in het intakegesprek je realistische doelstellingen bespreken. Een training blijft leuk wanneer de doelstellingen ook te behalen zijn. Bovendien is de weg er naartoe minstens zo belangrijk! Tussendoor zal er ook geëvalueerd worden en gekeken worden hoe je nog meer uit je trainingen kunt halen.

Krachttraining en conditie

Krachttraining is een onderdeel van Personal Training. Misschien zal het je verbazen, maar met krachttraining krijg je een betere conditie! Dat komt omdat je met krachttraining een hogere hartslag krijgt. Er stroomt meer bloed door je aderen. Wanneer je klaar bent met een set daalt de hartslag en vraag naar bloed weer, maar de aanvoer van bloed naar je hart blijft hetzelfde. Hierdoor moet je hart krachtiger gaan pompen waardoor je hart sterker wordt. Uiteindelijk zal je rusthartslag dalen en wordt je conditie dus beter. Je zult je dus ook steeds energieker voelen!

Leuke trainingen

De Personal Trainingen zijn vaak leuk en gevarieerd. Dat maakt dat je meer gemotiveerd bent om naar de sportschool te gaan. Hoe vaker je gaat trainen, hoe sneller je natuurlijk conditie opbouwt. Ook als je bijvoorbeeld een ‘stok achter de deur’ nodig hebt is Personal Training heel geschikt. Het zorgt er tenslotte voor dat je regelmatig kunt trainen.

Personal Training kun je dus juist doen als je geen conditie hebt. Met een trainer werk je aan je conditie en train je resultaatgericht. Doordat personal trainingen vaak leuke trainingen zijn met veel afwisseling heb je meer motivatie, dus zul je sneller conditie opbouwen!

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?

Share:

DE LAATSTE POSTS

Gerelateerde posts

Volkoren koekjes

Volkoren koekjes

Gezonde volkoren koekjes Trek in lekkere  koekjes bij de koffie? Zeker! Deze healthy snack stilt de trek en past perfect binnen een gezond voedingspatroon.  

Kippotje met basmati rijst

Bij dit recept maakt de rijst het gerecht! Basmati rijst neemt water op tijdens het koken. Je kan de rijst zo plakkerig maken als dat

Froyo proteïne reep

Froyo proteïne reep     Froyo, oftewel frozen yoghurt. Een simpel tussendoortje, perfect voor de warme dagen! Alleen heb je er wel even geduld voor

Quiche

Spinazie zoete aardappel quiche. Vegetarisch, makkelijk en voedzaam! Deze quiche is easy to make, je heb er wel geduld voor nodig want het duurt even

Wacht niet langer met uitstellen. Wij zijn altijd in voor een bak koffie om te kijken of wij kunnen helpen.