Skip to content

Flatbread pizza eiwitrijk

Flatbread pizza eiwitrijk.

We willen allemaal af en toe wel eens een lekkere pizza eten. Maar in pizza zitten vaak nou eenmaal veel koolhydraten, slechte vetten en heel veel kcal.
Met dit recept wil ik je laten zien dat je door middel van ander soort ingrediënten, een lekkere eiwitrijke pizza kan maken. Die zo rondt de 600 kcal is. ( een gemiddelde pizza van Dr Oetker ristorante is ruim 800kcal)

Wat heb je hiervoor allemaal nodig.

Ingrediënten:

– Flatbread, oftewel arabic bread, te koop bij de turkse supermarkt.
– 180gr tomaten (ik gebruikte cherry tomaten)
– 100 gr Goldsteig mozzarella light (hoger in eiwit, lager in vet en zout dan Galbani)
– 60gr Rauwe ham.
– Halve rode paprika
– Halve gele paprika
– 30gr Champignons

– 1 ui
– 1 teen knoflook

– basilicum
– Peper, zout.

Bereiding saus:

Versnipper de halve ui, voeg die samen met een klein beetje olie toe aan een steelpan. Pers de teen knoflook uit boven de pan en bak dit met de ui mee. Het uitje moet glazig worden, niet bruin dus houdt t vuur laag.

Snijd de cherry tomaten in 3 stukken, voeg dit toe aan de steelpan samen met wat peper en zout. 
De tomaten worden langzaam zacht. Als het goed zacht is doe je de basilicum erbij, bak dit kort mee en met een staafmixer blend je het tot een glad mengsel.

De saus kan je voor 2 pizza’s gebruiken. Ook zou je de saus kunnen invriezen en bewaren voor een volgende keer

Bereiding pizza:

Verwarm de oven voor op 180 graden. Als die warm is kan je de paprika met de schil naar boven alvast voorgaren. Ongeveer 15 minuten.

 

Snijd de mozzarella en champignons in dunne plakjes, het halve uitje in ringen en de voor gegaarde paprika kan je in dunne reepjes snijden.
Verdeel de saus goed over de flatbread. Begin met de mozzarella plakken. Verdeel ze over de pizza, vervolgens verdeel je de uienringen, champignons en reepjes paprika. Dek af met de rauwe ham.

Bak de pizza 20 minuten in de oven.

Hele pizza

Eiwit: 47gr
Vet: 17gr
Koolhydraten: 45gr

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp

DE LAATSTE POSTS

Easy lunch

Easy lunch. Lunchen hoeft niet saai te zijn! Net als

taartontbijt

Taartontbijt. Onze sporter Jacyntha kwam met het ultieme kwarktaart ontbijt!

Ontvang de laatste updates

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Bruikbare tips waar jij iets mee kan. 

Gerelateerde posts

Borrelplank club sandwich

Een broodje die je op zondag kan maken. van je borrelplank leftovers. Dit idee kwam nadat we zaterdag avond hadden geborreld en nog aardig wat

Avocado toast met kipfilet

Avocado toast met kipfilet.   Goede vetten, koolhydraten en eiwitten om je middag een stuk beter te maken. Januari is aangebroken. Alle feestdagen zijn voorbij,

Kerstdiner

Eind van de week is het kerst! een periode van liefde, gezelschap en eten! Dit jaar is dat helaas door COVID-19 even anders. Ondanks dat

Eiwitrijke pannenkoeken

 Eiwitrijke pannenkoeken, gemaakt met o.a eiwitpoeder, bananen en eieren. Perfect als ontbijt. makkelijk mee te nemen naar je werk en nog lekker ook. Deze eiwitpannenkoeken

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?