fbpx Skip to content

Proteïne bites.

Ben ik weer! en ook weer met het ingrediënt pindakaas, want ja, pindakaas krijg ik nou eenmaal nooit genoeg van.

Pindakaas proteïne bites, lekker als tussendoortje of als snelle hap na een stevige work out van 1 van ons.
Super easy, en heel erg lekker.

Onderzoek toont aan dat mensen die veel pindakaas eten, een minder groot risico lopen om bepaalde ziekten te krijgen. 
De kans op darmkanker neemt met 27% af als je veel pinda’s eet.
En de kans op diabetes type 2 vermindert met 21% (bron depindakaaswinkel.nl)

Ingrediënten:

200gr pindakaas naar keuze 
50gr whey isolate chocolade
50gr Paleo trail mix
100gr havermout.

 

Bereiding:

Doe de pindakaas in een steelpan en verwarm tot het een gladde zachte massa is. 
Roer de eiwitpoeder erdoor. Doe het pindakaasmengsel in een grote schaal. Voeg daar de havermout en trail mix toe.

Dek de schaal af, en zet voor minimaal 45 minuten in de koelkast om goed af te koelen. 

Na 45 minuten kan je kleine balletjes maken a 15 gram per balletje.

Ook lekker bij een kopje koffie!  

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?

Share:

DE LAATSTE POSTS

Linzensoep

Beste wensen voor 2022! Veel mensen hebben goede voornemens. Een

Erwtensoep

Erwtensoep. Echt Nederlands! Of toch niet? De soep die is

Gerelateerde posts

Pindakaasbrood met extra eiwit.

Bananenbrood kennen we allemaal. Maar pindakaasbrood? Ik ben een echte pindabaas. Ik zag een recept voorbij komen van pindakaasbrood en ik dacht: Dat kan lekkerder,

Kip met pesto. Ovengerecht

Kip pesto uit de oven. Kipfilet bevat veel eiwit en geen suiker. Een ander kenmerk van kipfilet is dat deze vetarm en licht verteerbaar is.

Oefeningen voor de knie

Knie Een veel voorkomend patroon is dat de knieën naar binnen gaan tijdens de squat. Dit is veel al zo bij de dames. Om blessures

Ben jij klaar voor de begeleiding die jij verdient?