fbpx

Proteïne bites.

Ben ik weer! en ook weer met het ingrediënt pindakaas, want ja, pindakaas krijg ik nou eenmaal nooit genoeg van.

Pindakaas proteïne bites, lekker als tussendoortje of als snelle hap na een stevige work out van 1 van ons.
Super easy, en heel erg lekker.

Onderzoek toont aan dat mensen die veel pindakaas eten, een minder groot risico lopen om bepaalde ziekten te krijgen. 
De kans op darmkanker neemt met 27% af als je veel pinda’s eet.
En de kans op diabetes type 2 vermindert met 21% (bron depindakaaswinkel.nl)

Ingrediënten:

200gr pindakaas naar keuze 
50gr whey isolate chocolade
50gr Paleo trail mix
100gr havermout.

 

Bereiding:

Doe de pindakaas in een steelpan en verwarm tot het een gladde zachte massa is. 
Roer de eiwitpoeder erdoor. Doe het pindakaasmengsel in een grote schaal. Voeg daar de havermout en trail mix toe.

Dek de schaal af, en zet voor minimaal 45 minuten in de koelkast om goed af te koelen. 

Na 45 minuten kan je kleine balletjes maken a 15 gram per balletje.

Ook lekker bij een kopje koffie!  

Laat een reactie achter